Äntligen en ny mobil.
2013-12-03 @ 19:48:00
| Kategori - Allmänt
© Design By www.jennysmodemix.se
...men det har inte varit lätt. Men man lär sig alltid nåt nytt. Min lärdom är att aldrig handla nåt från telefonförsäljare.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så fick jag lov att lägga en ny order på en mobiltelefon eftersom min första order försvann. Jag hade blivit lovad en snabb leverans. Han skulle försöka få iväg den, så jag eventuellt skulle ha den redan på fredagen. Fredagen kom och ingen mobil. Såklart. Jag fick ett ordernummer så jag skulle kunna följa ordern via tele2s hemsida. Hade verkligen hoppats på att ha med den till Göteborg så att jag skulle kunnat ta lite fina kort. Nu fick jag ta bilder som dom andra hade tagit. Måndagen kom och när jag kollade var ordern var, så hade den inte ens skickats iväg enligt deras sida. Jag ringde upp dom, och fick där reda på att mobilfodralet som dom skulle skicka med gratis var slut och restnoterad. Så dom kunde inte skicka ordern utan den. För mobilfodralet låg och låste ordern. Jag sa att jag skiter i gratisgrejer. Jag vill ju bara ha min mobil. Så jag blev skickade fram och tillbaka runt hela tele2s koncern. Först trodde dom att det skulle gå bra att makulera ordern och sen lägga om den på nytt utan mobilfodralet. men sen gick inte det heller eftersom mobilfodralet var en kampanjgrej så läggs den på automatiskt. Så det slutade med att jag fick makulera ordern och sen åka till en riktig butik. Jag frågade extra om ifall det skulle fungera att göra detta samma dag, och jag blev lovad att ordern skulle vara borta ur systemet efter ca 1 timme. Jag åkte till Erikslund 2 timmar senare. Men då gick det inte att få en ny mobil. Kan ni gissa varför???.... ja det är klart att ordern fortfarande låg kvar. Så jag blev uppmanad att vänta minst 24 timmar. Åkte hem och ringde tele2 igen. Där sa hon att ordern var borttagen, men att abbonemanget jag skulle ha till den nya mobilen också måste makuleras...hm... mitt tålamod börjar tryta. Men jag blev lovad igen att det skulle gå att göra om allt i en butik om ytterligare 1-2 timmar. Efter 2 timmar gick jag till tele2s butik på stan istället. Och ÄNTLIGEN gick det att lägga om ordern, och jag kunde gå hem med en ny mobil. Tänk att det ska vara så svårt. Jag tänker inte handla från en telefonförsäljare igen. Bara en massa krångel. Jag glömde berätta att jag fick en kaffemaskin också när jag köpte mobilen. Det fick man om man handlade i butik. En Nespressomaskin värd 1000:-. På nätet skulle jag få ett mobilfodral värt 279:-. Så nu är jag nöjd.
...men det har inte varit lätt. Men man lär sig alltid nåt nytt. Min lärdom är att aldrig handla nåt från telefonförsäljare.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så fick jag lov att lägga en ny order på en mobiltelefon eftersom min första order försvann. Jag hade blivit lovad en snabb leverans. Han skulle försöka få iväg den, så jag eventuellt skulle ha den redan på fredagen. Fredagen kom och ingen mobil. Såklart. Jag fick ett ordernummer så jag skulle kunna följa ordern via tele2s hemsida. Hade verkligen hoppats på att ha med den till Göteborg så att jag skulle kunnat ta lite fina kort. Nu fick jag ta bilder som dom andra hade tagit. Måndagen kom och när jag kollade var ordern var, så hade den inte ens skickats iväg enligt deras sida. Jag ringde upp dom, och fick där reda på att mobilfodralet som dom skulle skicka med gratis var slut och restnoterad. Så dom kunde inte skicka ordern utan den. För mobilfodralet låg och låste ordern. Jag sa att jag skiter i gratisgrejer. Jag vill ju bara ha min mobil. Så jag blev skickade fram och tillbaka runt hela tele2s koncern. Först trodde dom att det skulle gå bra att makulera ordern och sen lägga om den på nytt utan mobilfodralet. men sen gick inte det heller eftersom mobilfodralet var en kampanjgrej så läggs den på automatiskt. Så det slutade med att jag fick makulera ordern och sen åka till en riktig butik. Jag frågade extra om ifall det skulle fungera att göra detta samma dag, och jag blev lovad att ordern skulle vara borta ur systemet efter ca 1 timme. Jag åkte till Erikslund 2 timmar senare. Men då gick det inte att få en ny mobil. Kan ni gissa varför???.... ja det är klart att ordern fortfarande låg kvar. Så jag blev uppmanad att vänta minst 24 timmar. Åkte hem och ringde tele2 igen. Där sa hon att ordern var borttagen, men att abbonemanget jag skulle ha till den nya mobilen också måste makuleras...hm... mitt tålamod börjar tryta. Men jag blev lovad igen att det skulle gå att göra om allt i en butik om ytterligare 1-2 timmar. Efter 2 timmar gick jag till tele2s butik på stan istället. Och ÄNTLIGEN gick det att lägga om ordern, och jag kunde gå hem med en ny mobil. Tänk att det ska vara så svårt. Jag tänker inte handla från en telefonförsäljare igen. Bara en massa krångel. Jag glömde berätta att jag fick en kaffemaskin också när jag köpte mobilen. Det fick man om man handlade i butik. En Nespressomaskin värd 1000:-. På nätet skulle jag få ett mobilfodral värt 279:-. Så nu är jag nöjd.
Kommentarer
Trackback